Search

آَشنایی با روش photon map و خلاصه درس های گذشته

آَشنایی با روش photon map و همچنین خلاصه درس های قبل

در دوره آموزش او همچنین ری به زبان فارسی ، به آخرین روش او همچنین ری جهت ساخته یا ایجاد روشنایی کلی می رسیم . تا بحال با  irradiance  map  ، light catch ، و همچنین brute force آشنا شدید . در آن درس با روش photon map  آشنا می شوید ، معمولا خیلی کمتر از آن روش بهره بری و استفاده می می شود و همچنین من نیز خیلی روی آن روش تمرکز نمی کنم .فرقی کی بین photon map و همچنین دیگر روش ها می باشد آن می باشد که در روش های دیگر رندر بر اساس زاویه دید و همچنین دوربین محاسبه می گردد ولی در روش photon map  نحوه محاسبات مستقل از دوربین و همچنین زاویه دید می باشد و همچنین محاسبات از منبع نور ساخته یا ایجاد می گردد ، به عبارتی در یک صحنه که با روش های دیگر تولید شده می باشد در صورتی که زاویه دوربین را تغییر بدهید تمام محاسبات روشنایی کلی مجدد انجام می گیرد ولی باید توجه داشت در روش photon map  آن محاسبات یکبار انجام می می شود  . آن روش جهت بهره بری و استفاده در انیمیشن می تواند مفید باشد .

جهت بهتر پس نتیجه آن می شود که گرفتن بایستی و حتما  از روش فوتون مپ همراه با روش های دیگر استتفاده کنید ولی زیرا و به درستی که آن روش بهره بری و استفاده ی چندانی ندارد و همچنین با سه روش قبل بهترین پس نتیجه آن می شود که های را می قدرت گرفت معمولا از آن روش بهره بری و استفاده نمی می شود .در واقع بهترین روش بهره بری و استفاده photon map  بهره بری و استفاده آن هم با دیگر روش هاست زیرا و به درستی که می قدرت اینطور گفت که  photon map دقت بالایی ندارد ولی باید توجه داشت سرعت بالایی دارد ، و همچنین جهت عملکرد خوب بایستی و حتما همراه با یک روش دیگر که دقت بالایی دارد مورد بهره بری و استفاده قرار گیرد مثلا جهش اصلی IR باشد و همچنین جهش فرعی photon map .

تنها و فقط نقطه ای که بایستی و حتما دقت کنید آن می باشد که photon map جهت رندرهای خارجی مناسب نیست و همچنین صرفا جهت رندر های داخلی با نورهای مصنوعی مناسب می باشد .

نقطه بعدی آن می باشد که فوتون مپ تنها و فقط با متریال های او همچنین ری کار می کند .دز تصویر زیر پارامترهای آن هم را می بینید.

2015 02 23 11 56 24 آَشنایی با روش photon map و خلاصه درس های گذشته

از انجا که آن روش زیاد بهره بری و استفاده نمی می شود و همچنین یادگیری پارامترهای آن هم فعلا خیلی ضروری نیست ، در بعدی آن قسمت را با مثال عملی توضیح خواهم داد.

خلاصه مطالبی که در مورد چهار روش روشنایی کلی در پست های قبلی بود رو جهت یاد آوری مجدد گفتن می کنم تا در درس های بعدی قسمت و بخش های دیگر او همچنین ری را با هم شروع کنیم.

تو یاد گرفتید که بایستی و حتما جهت او همچنین ری مشخص کنید که می خواهید صحنه تو به صور کلی روشن باشد ، آن عمل را در او همچنین ری در قسمت Indirect illumination و همچنین فعال کردن on  در قسمت v-ray::indeirect illuminiation می باشد .

2015 02 23 11 31 061 آَشنایی با روش photon map و خلاصه درس های گذشته

بعد از آنکه آن قسمت را فعال کردید ، یک جهش اصلی دارید (primary bounce)و همچنین یک جهش فرعی(secondary bounce) .

2015 02 23 11 33 03 آَشنایی با روش photon map و خلاصه درس های گذشته

جهت جهش اصلی می توانید یکی از چهار الگوریتم زیر را بهره بری و استفاده کنید:

Irradiance map

Photon map

Brute force

Light chatch

جهت جهش فرعی بجز irradiance map می توانید از سه روش دیگر بهره بری و استفاده کنید .

2015 02 23 11 36 09 آَشنایی با روش photon map و خلاصه درس های گذشته

مزایا و همچنین معایب عر کدام از روش ها:

روش Irradiance map:

  • آن روش  را تنها و فقط به عنوان جهش اصلی می توانید بهره بری و استفاده کنید ، زیرا از دقت بسیاری برخوردار می باشد ، و همچنین به همین علت هم جهت جهش فرعی نمی توانید بهره بری و استفاده کنید زیرا در جهش فرعی به همچین قدرتی جهت محاسبه احتیاج ندارید.
  • آن روش از اقتدار و قدرت خوبی در محاسبه جزییات در انواع صحنه ها اعم از شب ، روز ، بیرونی و همچنین داخلی دارد به همین علت انتخاب اکثر کابران جهت جهش اصلی می باشد .

روش Light catch  :

  • از آن روش اکثرا و بیشتر به عنوان جهش فرعی بهره بری و استفاده می می شود
  • هم سرعت و همچنین هم کیفیت آن هم مناسب می باشد
  • به آن علت مناسب جهش فرعی می باشد جزییات بسیاری را محاسبه نمی کند و همچنین به همین علت سرعت بسیاری دارد
  • اکثرا و بیشتر جهت صحنه های داخل به کار می رود ، ولی باید توجه داشت در صحنه ها خارجی هم کاربرد دارد

روش Brute Force :

  •  آن روش نیز اکثرا و بیشتر به عنوان جهش فرعی بهره بری و استفاده می می شود
  •  تنظیمات کمی دارد
  •  حافظه ی کمی اشغال می کند به همین علت جهت صحنه حجم بالا می تواند انتخاب خوبی باشد
  •  روش مناسبی جهت رندر انیمیشن می باشد
  • در صورتی که کیفیت خیلی بالایی بخواهید رندر بگیرید آن روش مناسب نیست زیرا زمان رندر را به شدت افزایش می دهد
  • همچنین و علاوه بر تنظیماتی که خودش دارد از پنجره V-ray::DMC  نیز کیفیت آن هم تنظیم می می شود

روش photon map :

  • آن روش قدیمی می باشد و همچنین کمتر بهره بری و استفاده می می شود
  • جهت رندر صحنه های خارجی مناسب نیست و همچنین اکثرا و بیشتر در صحنه های داخلی و همچنین همراه با نور های مصنوعی (مثل نور لامپ) بهره بری و استفاده می می شود
  • تنها و فقط با متریال های او همچنین ری قابل بهره بری و استفاده می باشد .

جهت آموزش های اکثرا و بیشتر می توانید از مجموعه های زیر بهره بری و استفاده کنید 

منبع
بهترین نرم افزار های گرافیکی: آَشنایی با روش photon map و همچنین خلاصه درس های قبل




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *